Posted on: מאי 3, 2022 Posted by: admin Comments: 0
חניית נכים

מי רשאי להגיש בקשה להוצאת תו נכה לצורכי חנייה, מה כולל תהליך ההנפקה וכיצד תוכלו לקצר ולייעל את הדרך?

אדם נכה נכנס לאוטו
תג חניה לרכב מקל משמעותית על אנשים מוגבלים ומעוטי יכולת.

למרות שמדובר במושג נפוץ, קיימת עדיין אי ודאות רבה בקרב הציבור בכל הקשור להוצאת תו נכה לנהגים. אם גם לכם יש שאלות בנושא, הסעיפים הבאים כוללים בדיוק את מה שחיפשתם. לפני שנתייחס אל תו נכה שרלוונטי לנהגים, צריך להזכיר תחילה את תעודת הנכה. תעודות נכה מונפקות על ידי הביטוח הלאומי, ונשלחות בדואר לנכים שעומדים בקריטריונים הרלוונטיים – בדרך כלל ללא צורך בהגשת בקשה. 

מהם הקריטריונים לקבלת תעודת נכה?

תעודות נכה נשלחות לשני סוגי זכאים – מקבלי קצבאות מסוימות, בהן קצבת נכות כללית, קצבת ניידות, קצבה לילד נכה וכדומה; וזכאים נוספים בהם ילדים ממשפחת אומנה שנמצאים ברשימות של משרד הרווחה, בעלי נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה ועוד. אם ברצונכם לצפות ברשימה המלאה, תוכלו למצוא אותה באתר של
ביטוח לאומי ובסניפים. 

תעודת הנכה נשלחת בעת אישור קצבה חדשה, במועדי חידוש הקצבה ובמצבים נוספים. היא מקנה הטבות מגוונות בהן הנחות בתחבורה ציבורית ובכניסה לאתרים שונים, פטור מעמידה בתור ובחלק מהמקרים גם פטור מתשלום עבור מלווה. יש להציג את התעודה בכדי לקבל את ההטבות, כאשר ההטבה הנוגעת לפטור מתור מופיעה בתעודה.

תו נכה – מי זכאי?

כמו שאתם ודאי יודעים, לא כל בעל תעודת נכה זכאי להוציא תו נכה לצורכי חנייה. קיימים שלושה סוגי תו נכה שונים, ולצורך הנפקתם יש לפנות אל משרד התחבורה (ולא אל הביטוח הלאומי). בין הקריטריונים לזכאות ניתן למנות מוגבלות בהליכה שמצריכה שימוש בכיסא גלגלים, נכי צה"ל, לקויי ראייה, סובלים ממחלות הנכללות ברשימות משרד התחבורה, מרותקים לבית ועוד. 

קבלת תו נכה חדש או חידוש תו קיים, מחייבת פנייה אל משרד התחבורה יחד עם רשימת מסמכים הנדרשת לביסוס הבקשה. אם אתם מתקשים באיתור הקריטריונים העדכניים או מתלבטים אם אתם זכאים להגיש בקשה, תוכלו לפנות אל גורמים מקצועיים למימוש זכויות כמו לבנת פורן – לצורך קבלת הנחיות ועזרה בבניית תיק רפואי.

חנייה לנכים
פנייה על גורמים מקצועיים כמו חברות למימוש זכויות רפואיות יקלו על התהליך שלכם.

Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home1/nigeriannma/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 2656

Leave a Comment