Posted on: ספטמבר 19, 2022 Posted by: admin Comments: 0

מחפשים מידע על נכות כללית, קצבת נכות ומה שביניהם, אבל מתקשים לנווט את דרכיכם בהסברים הארוכים? הכנו עבורכן מדריך תמציתי שיעשה את העבודה

אישה
כיום ישנן חברות למימוש זכויות רפואיות אשר חוסכות לכם את כל התהליך המייגע.

קצבת נכות מיועדת להעניק סיוע כלכלי לאנשים שאינם יכולים לעבוד או שיכולת העבודה שלהם פחתה מסיבות כמו ליקוי מלידה או מוגבלות גופנית, שכלית או נפשית שהתרחשו לאורך חייהם. גובה קצבת נכות נקבע בהתאם לגובהם של אחוזי הנכות שנקבעים למגיש הבקשה. לצורך קביעת אחוזי הנכות יש לעבור ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, שבוחנת את מאפייני המקרה וקובעת את האחוזים הרלוונטיים. 

נכות כללית למשל, מתייחסת למי שמקבל נכות רפואית ששיעוריה המשוקללים עומדים על 60% לכל הפחות. כאשר אדם סובל ממספר בעיות רפואיות ואחת מהן היא בשיעור של 25% ומעלה, תינתן הזכאות גם אם הנכות המשוקללת היא 40% ומעלה.

האתגרים שסביב מימוש הזכאות הרלוונטית

חשוב להבין שקבלת קצבת נכות מתבססת על תיק רפואי מפורט ועדכני, אותו יש להציג בפני הוועדה. התיק צריך לכלול עדכונים אודות המצב הרפואי הנוכחי של הפונה, הבדיקות והטיפולים שעבר וכמובן גם פירוט כלל ההכנסות שלו – כולל תלושי השכר. לאור העובדה שמדובר בתהליך מורכב ושרבים מהאנשים אינם מכירים את הדקויות שלו, הם לא תמיד מצליחים להציג את כלל הנתונים הנדרשים. כתוצאה מכך, הם עלולים לקבל אחוזי נכות נמוכים מאלה שמשקפים את מצבם, ובעקבותיהם גם קצבת נכות נמוכה יותר.

קיימת יכולת לערער על אחוזי הנכות שנקבעו במסגרת הוועדה, אך גם הערעור צריך להתבצע תוך הצגת מידע וניירת נדרשת – ובחלון הזמנים הרלוונטי על פי חוק. בנוסף, מאחר שבמסגרת הערעור נבחנים שוב מאפייני הבקשה, קיימת אפשרות שבה אחוזי הנכות אכן ישתנו אך לא תמיד לטובת הפונה. מכאן, שגם לערעור יש להיערך בהתאם.

כדי לקבל את הכלים הנדרשים לאורך הדרך, בוחרים רבים לפנות אל חברות מימוש זכויות רפואיות שיסייעו להם (לדוגמא זכות ויוזמה או לבנת פורן). החברות מכירות היטב כל אחד מהשלבים, יודעות כיצד לשקף את המצב הרפואי באופן המפורט ביותר – ועל ידי כך מגדילים את סיכויי ההצלחה.


Deprecated: str_contains(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home1/nigeriannma/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 2656

Leave a Comment